Publicaties

Entree beoordelingsinstrument portfolio

Het platform Entree heeft een nieuw examenproduct opgeleverd. Het gaat om een portfolio-beoordelingsinstrument waarmee scholen op uniforme wijze het keuzedeel Verrijking Leervaardigheden kunnen examineren.

Alumni-onderzoek mbo Artiest-opleidingen

Naar aanleiding van het CMMBO Advies ‘Arbeidsmarktperspectief van creatieve mbo-opleidingen’ heeft btg ICT&CI in 2021 alumni-onderzoek Artiest uitgevoerd. In dit onderzoek zijn de alumni van de Artiestenopleiding in het mbo gevraagd naar hun huidige (arbeidsmarkt)situatie.

Examenproject examens voor Optiek, MSMH en Audicien

De bedrijfstakgroep Specialistisch Vakmanschap (SV) heeft in juli 2016 de nieuwe examens opgeleverd voor de opleidingen Audicien, Medewerker steriele medische hulpmiddelen en Optiek.

Handboek bedrijfstakgroepen

Bedrijfstakgroepen, onderwijsclusters, SBB, sectorkamers, marktsegmenten: als u lid bent van een bedrijfstakgroep (btg), onderwijscluster of binnen SBB van een sectorkamer of marktsegment komt u ze tegen. In dit handboek staat meer informatie over deze en andere begrippen.

Bpv-documenten laboratoriumonderwijs

De Laboratoriumtechniek-scholen verenigd in de Vakcommissie Proces-, Laboratorium- en Operationele Techniek (PLOT) van de MBO Raad hebben in samenwerking met SBB begin juli 2018 twee bpv-documenten voor laboratoriumonderwijs ontwikkeld: voor Analist en Allround laborant.

Pamflet mbo entree-opleiding: Niemand aan de kant!

Soms hebben jongeren of (jong)volwassenen iets extra’s nodig om mee te kunnen doen in de samenleving. Extra persoonlijke aandacht of ondersteuning om hun weg op de arbeidsmarkt of naar vervolgonderwijs tevinden. Die extra aandacht biedt het mbo met de Entree-opleiding, in nauwe samenwerking met gemeenten, bedrijven en (jeugdzorg)instellingen.

Rapport studiesucces entreestudenten

Het rapport 'Studiesucces entreestudenten' laat zien hoe de schoolcarrière op het mbo van entreestudenten verloopt. De bedrijfstakgroep Entree van de MBO Raad heeft onderzoek laten doen naar het studiesucces van entreestudenten.