
Ambassadeursgala: Onderwijsteam ROC Nijmegen leert studenten de échte wereld kennen
Onderwijsteam Persoonlijk Burgerschap van ROC Nijmegen ‘breekt bubbels’ zodat studenten de échte wereld leren kennen
Ambassadeursgala: Beste leerbedrijf en praktijkopleider inspireerden anderen
Nu het gala van 2025 voor de deur staat, blikken de winnaars van het beste leerbedrijf en beste praktijkopleider nog eens terug. Wat hebben deze eretitels hen nog meer opgeleverd behalve een award en eeuwige roem?
Ambassadeursgala: Team Zuid komt op voor het mbo, de ‘pilaar van de samenleving’
Ambassadeursteam Zuid presenteert zich voor het Dit is mbo Ambassadeursgala dat 19 mei plaatsvindt in Apeldoorn.
Ambassadeursgala: Zo biedt Alfa-college de oplossing tegen eenzaamheid en uitval
Een initiatief van een onderwijsteam van Alfa-college is genomineerd voor Onderwijsteam van het jaar. Dit is waarom.
MBO Raad uit zorgen over Cyberbeveiligingswet
In de brief aan de minister van OCW waarschuwen de onderwijsorganisaties voor onnodige bureacratie en oplopende kosten.
Staat van het Onderwijs: voortijdig schoolverlaten daalt, maar blijft probleem
De Staat van het Onderwijs laat zien dat het goed gaat in het mbo maar niet te voorkomen is dat studenten de school verlaten zonder diploma.
Adnan Tekin: 'Vrije studiekeuze essentieel voor succesvolle carrière'
De politiek doet er slecht aan om de vrije studiekeuze van mbo-studenten te beperken, betoogt Adnan Tekin van de MBO Raad.
20
mei
Inspiratiedag btg ICT & Creatieve Industrie
De btg ICT en Creatieve Industrie heeft op 20 mei de jaarlijkse Inspiratiedag. De Inspiratiedag is een belangrijk moment in het jaar voor docenten, teamleiders, directeuren en andere professionals in de sector om elkaar te ontmoeten en geïnspireerd te raken. Het thema van dit jaar is “Sterk op de Arbeidsmarkt”. We zijn te gast bij het Koning Willem I College in Den Bosch.
‘Maak jongeren ervan bewust dat ze digitale burgers zijn’
Mbo-studenten leven steeds meer in een digitale samenleving, waar technologische toepassingen hun doen en laten beïnvloeden. Werk aan de winkel dus voor scholen die studenten tijdens lessen ‘digitaal burgerschap’, mediawijsheid en digitale geletterdheid bijbrengen. Maar is dat voldoende?