Pro-Motor Award: nieuwe prijs voor samenwerking beroepsonderwijs, bedrijfsleven en overheid

20-01-2016

Afgelopen week zijn de vijf genomineerden bekend gemaakt voor de Pro-Motor Award 2016. De Pro-Motor Award is een nieuwe prijs om projecten en ideeën uit de samenwerking tussen beroepsonderwijs, bedrijfsleven en overheid te belonen. Onder leiding van Siemens-topman Ab van der Touw heeft een jury bestaande uit verschillende partijen van de triple helix, achttien inzendingen uit mbo- en hbo-kenniscentra beoordeeld.

 

Beroepsonderwijs als motor voor kenniseconomie

Docenten, studenten en ondernemers experimenteren overal in Nederland samen, vaak in combinatie met regionale en lokale overheden, aan het ontwikkelen van up-to-date onderwijs dat zorgt voor innovatie en maatschappelijke vooruitgang in de kenniseconomie. De Pro-Motor Award biedt een podium aan de vele projecten die zijn opgebloeid binnen de Centres of expertise (hbo) en de Centra voor innovatief vakmanschap en publiek-private samenwerkingsverbanden uit het Regionaal investeringsfonds (mbo). De prijs beloont ambitie, innovatie en kwaliteit binnen deze mbo- en hbo-kenniscentra.

Genomineerden

De vijf genomineerden voor de Pro-Motor Award zijn (zie gerelateerde documenten):

  • Knowledge Mile Community: ‘Applied Research Ecosystem' van Amsterdam Creative Industries Network;
  • het programma ‘Samen werken en leren met energie’ van Sustainable Electric Energy Centre of expertise;
  • het project Ekolectric van HighTechCentreDelft;
  • kartrekker Loek van Seeters, werkzaam bij Automotive Centre of expertise;
  • de Duurzaamheidsfabriek van PPS Verbrandingsmotoren, CIV Energie en CIV Maritiem.

Prijsuitreiking

Op 3 februari 2016 maakt de jury tijdens de General Assembly van de centra de winnaar van de Pro-Motor Award 2016 bekend. Het initiatief dat wint, ontvangt onder andere een filmcrew en fotograaf om de droom en de mensen achter die droom in beeld te brengen. Daar bovenop komen nog een onderzoek naar het thema van de droom bij een hogeschool én bijzondere media aandacht.